دوستانی که وضعیت کشورشان برایشان مهم است لطفا این پست را بدون هیچ کم و کاستی تا انتها مطالعه کنند در غیر اینصورت کلاه گشادی بر سر شما هم خواهد رفت !

http://www.up-cnc88.ir/uploads/1428143005741.jpg

امیر المومنین(ع) جنگ صفین را برده بود...! در دقیقه 90 برخی شعار تعامل سر دادند و اصلا یادشان رفت معاویه همان فرزند هند جگر خوار است، علی را به پای میز"مذاکره" کشاندن ، و جنگ برده اش را ناتمام گذاشتند !

هر چه علی (ع) گفت "مذاکره"خدعه دشمن است ، اینها میخواهند جنگ باخته را دوباره ببرند کسی گوش نکرد ! تاره حاضر نشدن مالک را که نماینده ی علی(ع) بود به مذاکره بفرستند ، گفتن مالک جنگ طلب ،خشن و غیر منعطف است!! بالاخره پایشان را در یک کفش کردند که حتما باید "ابوموسی اشعری" برای مذاکره برود ...! علی(ع) گفت من به ابوموسی مطمئن نیستم ، آنها گفتند شما بدبین هستی ابوموسی خوب و انقلابی است ...

علی (ع) گفت من به نتیجه مذاکرات خوشبین نیستم (تشبیه به رهبرم سید علی) شما به هدفی که از این مذاکرات دارید نمیرسید...، گفتند خوشبینی و بد بینی در مذاکرات معنایی ندارد، علی گفت باشد مذاکره کنید این هم تجربه ای میشود برای شما و مردم که بفهمند به ترسو ها و آنهایی که پای مقاومت ندارند نباید اعتماد کرد!

علی (ع) مالک را فرستاد تا به ابوموسی بگوید ما پشتیبان توییم مبادا به عمر وعاص اعتماد کنی او شیطان بزرگ است،ابوموسی ابرو در هم کشید وبه مالک گفت :شما توهم توطئه دارید!عمروعاص مودب و باهوش است اگر او به من قولی دهد به او اعتماد میکنم روز اعلام نتیجه مذاکرات حکمیت فرا رسید : در مذاکرات محرمانه و البته به طور شفاهی تعهد کرده بودند که هر دونفرشان علی(ع) و معاویه را از خلافت عزل کنند و امر را به رای عمومی بگذارند !

در مسجد عمرو عاص اول به ابوموسی تعارف زدگفت تو بزرگ مایی! ابوموسی خندید و بالای منبر رفت و گفت چنانچه این انگشتر را از دستم بیرون بیاورم علی(ع) را از خلافت عزل میکنم !بعد پایین آمد و با لبخند به عمروعاص بفرما زد ، عمرو عاص بالا رفت و گفت چنانچه این انگشتر را از دست در میاورم علی را خلع و چنانچه این انگشتر را به دست میکنم معاویه را نصب مینمایم !

ابوموسی خشکش زده بود ... فایده ای هم نداشت ،خود کرده را تدبیری نیست ... امام علی (ع) از همان ابتدا خوشبین نبود چون دشمن شناس بود ، اینگونه معاویه جنگ باخته را برد !!! کمی فکر کنید تاریخ در حال تکرار است ...!

 http://www.up-cnc88.ir/uploads/1428143005862.jpg

اما توافق لوزان توافقی که بی بصیرت ها به اسم برد -برد میخوانند ولی نمیدانند چه باختی و شکستی را به کشورشان تحمیل کردند تحلیل های توافق از این قرار است :(خلاصه)

1.قرار بود صراحتا اعلام شود که ایران به توافق دو مرحله ای تن نمیدهد امابه شرحی که گذشت ابتدا یک توافق با چارچوب تعهد آور پذیرفتند و بحث توافق در باره جزئیات را به بعد موکول کردند و اینجا اینگونه همان خط قرمز را نادیده گرفتن و کلاه گشاد توافق ژنو بر سرشان گذاشته شد !

2.تاکید شده بود که فردو مرکز تحقیق و توسعه باشد ودر آن دست کم 1000 دستگاه سانتر فیوژر برای غنی سازی به کار رفته باشد اما آقایان قبول کردند این مراکز برای 15 سال نه فقط غنی سازی بلکه هیچگونه فعالیتی تحقیقی و توسعه ای مرتبط با غنی سازی اورانیوم باشد نیز انجام نشود ،و معلوم نیست رئیس جمهور با چه توجیهی در گزارش تلویزیونی از حفظ و تحقیق فعالیت هسته ای کشورمان خبر میدادند ...؟

3.در توافق لوزان تعهد کردند که از حدود 20 هزار سانترفیوژر فعال فقط 5060 دستگاه آنهم از نوع ir-1 که نسل ایتدایی سانترفیوژر هاست در تاسیسات نطنز مورد استفاده قرار بگیرد و متعد شده اند حداقل برای 10 سال از سانترفیوژر های پیشرفته مدل های 2و4و5و6و8 که دستاورد دانشمندان هسته ای کشورمان است استفاده نشود! آیا میتوان این تعهد را به معنای دستاورد نام برد یا از دست دادن دستاوردها...؟

4.ایران متعهد شده حداقل برای 15 سال ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ی خود را فک کنم از 8000 کیلوگرم کنونی به 300 کیلوگرم کاهش دهد و مابقی دیگر را اکسید کندو از تیپ اورانیوم غنی شده خارج کند آیا کاهش 7700 کیگوگرم اورانیوم غنی شده از ذخایر کشورمان که حاصل زحمات شبانه روزی و ایثار و شهادت دانشمندان هسته ای است در خورد تقدیر است ؟؟ یا ننگ بر این فرمول باخت ؟

5.در متن توافق به وضوح نشان میدهد امتیازاتی که ایران داده همگی قابل اندازه گیری و شفاف است اما آنچه حریف بر عهده گرفت دارای ابهام ،چند پهلو، و قابل تفسیر است بقول خودمون حسابی نسیه بازی کرده ...

6.( از همه مهمتر*):

قرار بود و مسئولان هسته بار ها اعلام کرده بودند که هیچ توافقی را بدون لغو همه ی تحریم ها نمی پذیریم ولی در متن توافق نامه لوزان اولا :سخن از تعلیق در میان است نه لغو ثانیا فقط بخشی از تحریم ها تعلیق میشود ثالثا همین تعلیق نیز قرار است در فاصله 10 تا 15 سال صورت پذیرد و رابعا که از همه با اهمیت تر است این که بخشی از تحریم ها به گزارش آژانس و راستی آزمایی تعهدات ایران موکول شده است و درباره بند اخیر گفتنی است که :

الف :آزانس طی 12 سال گذشته علی رغم همه ی بازرسی ها و اطمینان ها از صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای کشورمان حاضر به تایید آن نشده است

ب: از متن توافقنامه بر می آید و پذیرش اجرای پروتکل الحاقی-بازرسی از هر مکان در هر زمان نیز حاکی از آن است که این بازرسی ها تحت عنوان ابعاد PMD احتمالی نظامی صورت میپذیرد یعنی آزانس باید اعلام کند که در فعالیت های نظامی ایران هیچ نمونه ای از احتمال (دقت کنید احتمال ) بهره گیری از آن در سلاح هسته ای وجود داشته باشد ! دیده نشده است...

و این در حالی است که به قول خانوم وندی شرمن بسیاری از موشک های ایران قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارند و باید نابود شوند !  گزارش آزانس از یک سو مشروط به آن است که باید از تولید موشک های بالستیک دست بکشیم و موشک های تولید شده را نابود کنیم  و از سویی تعلیق تحریم ها مشروط به همین گزارش آژانس خواهد بود و از آنجا که آژانس موشک های بالستیک را تحت عنوانPMD (نظامی) ارزیابی میکند تحریم های تعلیق شده نیز در اولین بازه ی زمانی  مجددا بر قرار خواهد شد  یعنی امتیاز داده ایم و تحریم ها نیز به جای خود باقیست!

" لطفا به هر شبکه ای(اجتماعی،خبری،سایت،وبلاگ) دسترسی دارید این پست رو منتشر کنید"

پ.ن 2: لبخندم درد میکند  وصف حال من است از نتیجه این مذاکرات...( عیدی که آقای روحانی به ما داد)

پ.ن:منبع غکس دوم : وب حساس بشو




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی قاسمپور
تاریخ : سه شنبه 18 فروردين 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: